Today is a day to late


Hemma efter en kväll med ida. Min mage skriker efter mat så ska ta mig någon macka nu. Vad som händer senare är ännu oklart, drar ut igen eller så lägger jag mig och ser sex and the city boxen. Hur som helst, hoppas alla ni haft en bra kväll!

Triss

Tänkte visa några låtar som får mig på danshumör! Kanske även någon av er?
Den här, den här och denna låt.





Pannkakor och nytt linne


Åt pannkaka till middag. Jag gjorde faktiskt några stycken.
(vadå stolt?)

Tänkte visa mytt nya linne från monik också. Har suktat efter det ett bra tag men tyckte att det var alldeles för dyrt för ett linne. Så nu hittade jag linnet på rea, perfekt!

Eclipse


Idag har eclipse bio premiär! Tyvärr så kan jag inte se filmen idag. Men herregud, jag längtar till det är min tur att bänka mig framför bio duken och bara njuta.

Denna snygging får man bland annat se mycket av. Åh, hihi. Jag är lite förälskad i honom kan man nog säga.
Samtidigt som jag drömmer mig bort lite grann så lyssnar jag på denna låt som är gammal men fortfarande bra!

Ett ganska coolt rekord...

Ni vet väl hur en vanlig pizza ser ut? Stor och rund, men jag tror att dom aldrig flesta har ätit en i alla fall. Hur som helst så finns det en snubbe som heter Josh Anderson, han satte ett rekord i mars 2008 som är ganska coolt. Han slukade nämligen en hel pizza på hela 1min och 45 sekunder.

Shit alltså, det är sjukt!


Tre minus ett



Ph: me

Två till bilder från ikväll, nu ska jag ta mig något att äta. Sen kommer det upp ett till inlägg tror jag. Vi hörs!

En kväll på en helt vanlig tisdag


Ikväll var jag på äventyr med denna brud. (och ja, mitt huvud ser ut som en luftballong.)

Det var en väldigt fin kväll, så det fotades mycket.

Dagens "outfit"


Allt från H&M.

Black and white


Du får mig att tappa andan, bara med en blick.

-


Bara såhär är läget

Jag hade tänkt ladda upp bilder, men sen kom jag på att jag har tagit tok för lite bilder. Jag ska nog ta och krypa ner i min nybäddade säng nu eftersom jag har ganska mycket sömn att ta igen. Värre blir det eftersom jag har sommarjobb imorgon och väckar klockan ringer klockan sju.


Godnatt!


@ Ida

Sitter hemma hos ida just nu, har varit med henne inprincip hela dagen. Mötte upp henne när jag var på väg hem från julia. Vi har spelat spel, sjungit singstar m.m sen tog vi även en tripp till donken. 

Sen måste jag bara få fråga, vars är det riktiga sommarvädret? 
Men nu ska vi hoppa in i träningskläderna och svettas lite. Vi hörs senare!




 


@ Julias house



Nu är jag hemma hos julia och det blir att spederna natten här. Vi sitter och ser på eva&adam serien just nu, haha. Den är fan kul. Men vi hörs imorgon och sov så gott allesammans!

Ps. Jag har min tröja utochin, med mening. Bara så alla vet

Bio


Kvällens planer är bio! Jag tror att jag avrundar kvällen hemma hos julia, annars får ni en uppdatering lite senare ikväll/natt.

Ha en bra kväll!

Onödig fakta

1. Inget ord i det engelska språket rimmar med "month".
2. Alla isbjörnar är vänsterhänta.
3. En struts öga är större än dess hjärna.
4. En krokodil kan inte sticka ut tungan.
5. Serien Kalle Anka var en gång i tiden förbjuden i Finland på grund av att han inte har några byxor.



6. Noshörningens horn består av sammanpressat hår.
7. Högerhänta lever i genomsnitt nio år längre än vänsterhänta.
8. Greklands nationalsång har 158 verser. Ingen har hittills lärt sig alla verserna utantill.
9. Fallande kokosnötter dödar fler människor än hajar gör.
10. Det vanligaste ordet världen över är okej. Det näst vanligaste ordet är Coca Cola.



5 things

1. Jag vill ha mer värme
2. Jag vill ha godis
3. Jag vill ha pengar
4. Nya kläder, smycken osv.
5. Jag vill gå på konsert!

Fem saker som kunde göra min dag lite bättre.


Amazing


Smycken som smycken, alla olika former och färger. I love it!

Bilder från idag


Ida hade med sig goda jordgubbar

Vattnet var fint

Och vi skrev självklart lite i sanden.

Annars så har vi solat, badat, hängt och bara haft alltmänt trevligt. Nu ska jag ta och fixa mig inför kvällen, sen får vi se vilka roligheter som dyker upp! Ha en bra kväll

Långt och fint hår? Check this!

- Att klippa håret gör inte så det växer snabbare! Många tror håret växer snabbare om man klipper det. Men mitt råd är att bara klippa topparna när dom börjar se slitna ut! Annars blir det aldrig någon längd på det. När håret "inte" växer är det oftast för topparna slits och går över. Men visst, vissa kan inte få extremt långt hår.

- Tvätta inte håret ofta. Det sliter på håret. Tvätta det hellst en gång i veckan. Blir ditt hår fettigt ofta så använd torrschampoo.

- Använd gärna hårinpackning 1-2 gånger i veckan, men glöm inte balsamet för det! Det sägs att hårinpackning går in och reparerar håret, medans balsamet stänger och smörjer hårstrået.

- Använd värmeskyddande produkter om du ska föna och platta, men undvik det hellst.

- Kamma inte blött hår. Det är väldigt känsligt då och håret går lätt av.

- Sov med flätor för att undvika att håret nöts mot kudden när du sover.

- Om du vill byta hårfärg, använd alltid toning! Toning sliter knappt på håret och jag tycker det är minst lika bra som färg.


Själv följer jag inga punkter, men ska försöka nu. Sen hur länge det håller är en annan femma.
 

Mischa Barton hade grymt snygg hår en gång i tiden!


Sleep time

Sa att det skulle bli en stor update, men icket. Nu ska jag försöka slita mig från datorn och upptäcka sängens underverk. Sömn. Imorgon taggar jag inför midsommar som startar med bad med mina finaste. Godnatt allesammans!


-

Att det skulle ta så lång tid innan jag förstod.
Innan jag inte kunde sluta tänka på dig.
Innan vi hände.
Innan du och jag var en veklighet.

Tivoli


Det är tivoli vid coop arena så for dit och bara kollade utbudet. Linnea passade på att åka break dance. Själv är jag livrädd för karuseller så stod mest och tog en massa kort.


Nils vann denna hatt, skit cool eller vad säger ni? ;)

Blablalblalbla

Det var ett tag sen jag skrev sist, men det har inte hänt alldeles för mycket under tiden. Jobb, träning och kompis häng. Inprincip.


Men idag blir det stor update, så ni kan ju kika in lite senare igen! Nu ska jag ta mig an gröten som finns på köks bordet, vi hörs!

Fem knäppa lagar i amerika

1. I Nevada är det förbjudet att rida kamel på motorvägen. 
2. I Eureka är det olagligt för en man med skägg att kyssa en kvinna.
3. I Utah måsta alla fordon har väjningsplikt för flugor på motorvägarna. 
4. I Oklahoma kan lagöverträdare kan bli arresterade och bötfällda, eller fängslade för att ha gjort grimaser till en hund.
5. I Illinois är det förbjudet att ge en tänd cigarr till en katt, hund eller annat sällskapsdjur.

Lunch

Hemma på lunch, fast snart bär det iväg till jobbet igen. Röja sly är ju det bästa som finns, eller? Men mitt humör är på topp och jag tycker faktiskt inte att det är så farligt idag!


Wonderful


http://lovelyexile.tumblr.com/ - härifrån.

Imorgon väntar sommarjobb. Känns tungt, men vad gör man inte gör pengar? Helgen har vilket fall som helst varit riktigt fin förutom regnt.

Från rixfm tidigare idag


Nån som hör vilken låt det egentligen ska vara? ;)
Jag gillar denna version i alla fall!

2012

Ska sätta mig framför tv:n med linnea, nils och min älskling alldeles strax. Vi ska se 2012 och bara äta en massa gott, passar perfekt eftersom denna lördag inprinip bara innehållit regn. Vi hörs imorgon people, ha en bra kväll!


1-2-3 status just nu


Jag och linnea i stugan.

1. Pilatesen för nån dag sen var skit kul!
2. Jag är trött, trött, trött. Sommarjobbet tar på mina krafter och det känns som att jag bara äter, sover, och jobbar.
3. Men har nog lite energi att göra av med för alldeles strax ska jag iväg och träna med ida.


Sommarjobb


Om jag inte skulle ha sommarjobb nu skulle jag mest troligt vara vid stranden, bada, pressa lite i solen och bara umgås med fina människor. Istället får jag smörja in mig med mygolja, få tusen myggbett varje dag, svettas och röja sly.

Ser ni skillnaden? Roligt vs. tråkigt, umgänget på sommarjobbet är i alla fall på topp!


Bara helt sådär

Lite rolig/onödig fakta:

1. Man tillbringar sex månader av sitt liv på toaletten.
2. Premiären på Spiderman 3 sattes upp redan innan man hade börjat inspelningen på andra filmen.
3. Varmvatten fryser snabbare än kallvatten.
4. Eskimåer använde kylskåp för att hindra maten från att frysa.
5. Det krävs 16 liter vatten för att göra 1 liter öl.



Nytt från H&M


Ring 49:50 kr!

Armbandet kostade endast 10 kr! Ringen var betydligt dyrare, men jag behövde lite nytt på smyckes fronten. Så det slutade med att dehär två snyggingarna fick följa med mig hem.

Pilates

"Träningsmetoden kombinerar yoga, styrketräning och stretch. Pilates handlar om koncentration, andningsteknik, uthållighet, avspänning och balans."

Detta ska jag göra senare ikväll, ska testa pilates tillsammans med min syster. Har aldrig gjort det förut det ända jag vet är att man nog ska vara ganska vig? Själv är jag nog den ovigaste människan som någonsin gått på denna jord..


Fredrik ljungberg....


är het het het! ;)

Första dagen på sommarjobbet idag, gick segt och vi kom fram till att vi får alldeles för lite betalt. Men det gäller att hålla ut, fjorton arbetsdagar kvar nu.


Höger fot på röd


Kubb, tvister och strand tennis, har min förmiddag bestått av och fint sällskap. Begav mig hemåt kring halv sex och nu inväntar jag en god middag. Vad kvällen har att erbjuda återstår att se, blir nog en relativt tidig kväll eftersom jag ska ha sommarjobb imorgon, redan klockan åtta!

Hela 9a på vårfesten


Favorit sjal och dryck


Sitter framför tv:n och tittar på dum och ännu dummare. Den filmen är fan kul och min favorit del i filmen är när dom får brain freeze, varför vet jag inte men jag antar att det är ett såndär ögonblick som man bara kommer ihåg.

Tre bilder från igår


Efter att ha firat linnea inprincip hela dagen så tyckte jag att det var dags för mig att ta mig ut också, så det blev en kvällstripp till stan med ida och julia.

Grattis till min kära storesyster, alla är stolt över dig och jag längtar som en gris till jag också får ta studenten.

Gårkvällen


For ut med julia, chilla med henne. Stötte på edwin & calle(?) också.

"Okej, en seriös bild"
Haha, låter bilden avgöra resultatet.

Nu sitter jag här helt ombytt för att fara ut och springa men öppnade en läsk och äter lite gott istället. Typ lollo i ett nötskal? ;-) Men en sak är då säkert att jag måste fara ut och springa men tror att det bara blir en kort sväng eftersom jag så lätt ger upp när det kommer till sånahär saker

Silver ska det va!


När det kommer till smycken så tycker jag att silver är snyggast och gärna med en någon liten sten på! Det är skit snyggt. Men guld då? Nja, om ni frågar mig så gillar jag det inte. Jag börjar genast tänka på typ "gamla" människor om man nu får säga så, kan tänka mig att om typ 20 år kommer jag att tycka att det är snyggt, men till dess, silver! 
 

Städa


Okej, jag är såhär glad över att det är sommarlov snart, endast 6 dagar kvar!
Annars så njuter sliter jag på denna underbara lördag. Ska städa som en galning efter middagen vi får nämligen fint besök imorgon som varar hela veckan ut tror jag, i alla fall till Linnea har tagit studenten.  Så om jag hinner och har orken så får vi se vad kvällen bjuder på!

Regn idag, regn imorgon


Jag är jätte nervös inför imorgon, det enda som går att göra är att tänka positivt. Men det är inte riktigt min starka sida om jag säger så..

Annars har det bara varit en massa regn idag och jag tror att jag har gått och blivit sjuk efter vårat idrottpass idag. Lagomt såhär när det bara är de lugnaste dagarna kvar av skolan. Sen är det så att jag fortfarande inte har någon balklänning, börjar få lite panik på den fronten eftersom på onsdag nästa vecka är det dags för självaste balen!

När jag ändå håller på måste jag bara få säga att det är totalt meningslöst att börja på nått nytt i skolan när det är såhär lite kvar innan skolavslutningen dessutom så har vi matteprov idag eller på tisdag och det bästa av allt är att hon ändå inte kommer hinna rätta dom innan vi går ut.

Sådär lagomt onödigt

'

Det är egentligen märkligt hur en människa som man träffar nästan varje dag kan förändras så mycket utan att man upptäcker det i tid. Liksom bara förvandlas rakt framför ögonen på en. Sen en dag vaknar man upp och märker skillnaden, skillnaden mellan dig och mig, den är stor och egentligen har vi inget gemensamt längre. Det enda som gör att vi fortfarande är med varandra är för de starka banden som vi en gång delat. Hur mycket vi försöker att få tillbaka det vi haft kommer vi aldrig lyckas. För vi lever inte i tiden som var, utan i tiden som är.


Årets första(många) myggbett!

Rubriken säger allt + att jag haft kul ikväll!


Min fina vän Julia

Oseriös is thaaa shit ;-)

Slut i hela kroppen


Laddar upp med en tallrik mjölk och flingor. Är fullständigt slut i hela kroppen efter min springtur med Linda, jag tycker att vi var duktiga som tusan,  med tanke på kondisen där va. Sprang ca 30 minuter utan stopp och med tanke på att jag brukar ge upp efter 5 minuter så var det grymt! Nu ska jag bara äta upp det hära sen väntar en härlig dusch.

Springturer bjuder på solsken


Drömfångare

Har nyss ätit middag, mhmm.
Nu ska jag svälta maten här framför datorn eller tvn och sen ska jag ut på en joggingtur i det fina vädret. Blir nice och behövligt.

Annars har jag upptäckt att drömfångare är snygga och har dessutom satt upp min gamla på mitt rum, hade den när jag kanske var åtta-nio? Vet inte riktigt, men drömfångare är snygga!


Sex and the city 2



Gårkvällen bestod av bio, ni kan nog gissa vilken det blev?
Tyckte att filmen var bra, men inte så bra som jag trodde.
Hade för höga förväntnigar, men 4/5 toast! ;-)


RSS 2.0