Weekday


Mobilkvallan.. <3


Igår vid sex tiden så samlades några fina tjejer hos Amanda borta på bergnäset. Vi hade det allmänt trevligt och efter ett litet tag droppade även Hanna in, körde någon dricklek och dansade, hade coola "hattar" eller hjälmar kanske man säger? Läckert var det hur som helst! Efter det drog vi vidare på en festligheter.

Fin kväll ändå!

Lördag är alltid en lördag

Hello!
Vaknade redan klockan åtta idag, vilket inte är okej på en lördag? Hur som helst, dagen ser ut att bli en super dag, kvällen och mest troligt lite av natten också. Ska strax ta bussen in till stan med Ida och köpa en present till Julia som förövrigt fyllde 17 år i onsdags!! ♥ Efter det så ska vi ta och möta upp Julia för en lunch på stan, vad som händer efter står fortfarande oskrivet.

Kvällen startar hos Amanda med finfina tjejor + tacos!

Smell you later!


Try again tomorrow

Jag är rädd. Rädd för möjligheten att bli sviken. Rädd för att bli besviken. Rädd för känslan att älska, att älska någon på riktigt. Rädd för att se en framtid. Rädd för att ens tänka att man överlever dagen. Rädd för han. Rädd för mig själv, ibland vet jag inte ens vem jag är? Jag är rädd för höjder. Rädd för karuseller. Rädd för ormar. Rädd för att känna sig lycklig, för man vet att i vilken stund som helst så är den förstörd.


27 januari


Om man kunde stanna tiden, skulle jag göra det precis nu.

Monday


Sötisar!

Och en till sötis!

Halvkassa bilder är bättre än inga alls!

Början på en ny vecka idag då, startade med svenska, matte och skridskor! Efter skolan stannade jag, amanda och ida kvar på skolan för att göra klart svenska uppgiften men efter ca en timme och jag fortfarande inte var klar så fick svenska hänga med hemåt. Ska alldeles strax börja med den igen och sen försöka leta reda på tyska läxan, men vi hörs imorgon igen.

Peace n' love♥

Söndag

Onerepublics låt secrets går på repeat just nu och denna söndag har jag bara slöat, sovit länge sen varit ute på storheden en snabbis. Inhandlat mina kära vänner powerking och målat naglarna. Håller på och göra en läxa, eller vad man nu kan kalla det? Jag fattar absoulut nada och har ingen aning om vad det var man skulle fundera över osv, blä.. Men nu gäller det att tagga inför morgondags skoldag och att vi har skridskor på idrotten! Wisch me luck there..

Smell you later!


I follow you like the light are shining on your lips



Två fina bilder härifrån.

När ni läser det här är jag förmodligen bänkad framför en film med en massa chips och dricka. Blev efter mycket tjorv en chill-fredag. Jag har i alla fall hunnit ut på en kort promenad med Elsa i detta oväder, blev ungefär en halvtimme och sen har jag kollat på en massa fina bilder.. Jag önskar att jag också kunde ta så fina bilder som alla andra gör

Friday!

Idag fyller Madde år så då var jag och 6 andra tjejer och åt en god lunch på waldorf samtidigt som vi "firade" Madde. Fint var det iaf. Sen tog vi en sväng på stan och for till herstön. Mycke mer än så har jag inte gjort idag, kvällen ser ut att bli lugn fast saker och ting kan ju alltid hända, vi hörs senare ikväll eller imorgon! ♥


Födelsedagsbarnet och Hanna från tidigare idag! Hade inte med mig någon kamera eller så, men vi alla älskar ju mobilbilder? ;)

Onsdag, och imorgon torsdag, efter det kommer fredag och sen är det helg!


Skola idag, slutade 1 vilket var awesome! Efter det blev det en sväng med ida och sofia på stan sen hemåt. Nu sitter jag här och bara väntar på att maten ska bli klar? Fast den verkar aldrig bli det... PANIK! För klockan fem/tio i fem kommer ida och dom förbi och hämtar upp mig.

Gissa vad vi ska göra?!?!!?!?!??! ;)
TRÄNA!
Äntligen.. känner att det verkligen behövs så blir två pass idag.
BYEEEEEEEEEE ♥

18 januari

Det är konstigt hur en människa kan vända upp och ner på ens liv.
Man tror att man har allt under kontroll, tills han kommer.
Inget är som det ska och man mår bättre än nånsin.


Måndag

Helgen har varit väldigt händelserik och trevlig! Nu är det början på en ny vecka och jag ska kämpa mig igenom den.. Till helgen! Man uppskattar faktiskt helger mer när skolan är igång än under loven osv.. Fast det kanske är ganska logiskt? Med tanke på att man har "helg" varje dag då..


Frida Gustavsson sveriges "bästa" modell enligt mig. Så sjukt snygg!

Skulle inte va helt fel..



Tre väldigt fina från acne.

Ledig från skolan

Var ledig idag från skolan då passade jag, mamma och Linnea på att fara till Happaranda. Kom hem för ett tag sen och nu blir det gomiddag: PIZZA! ;)

Ikväll ska jag ha var med en killkompis som jag inte träffat på ett ganska bra tag. Kul! Vi hörs♥


Ur Easy A


I gotta... I gotta... I gotta...
Pocket full of sunshine

Onsdag

Skolan idag, hade först svenska följt av två pass NK. Därför slutade jag 10 över 1 vilket är en enormt stor skillnad från förra terminens onsdagar. Nöjd tjej.

Nu har jag just fått i mig lite mat och bara fördröjer tiden med Håkans geniala texter.
Vi får höras senare finisar ♥


"jag var tvungen att förändra nånting
du hade just lämnat mig
jag vakna upp och höll om en dunk gin
men i drömmen jag just drömt höll jag om dig
och jag såg min ungdom
trampa gasen i botten
och sen köra rakt in i en bergvägg
man måste dö några gånger innan man kan leva"

Save the last dance


Tänkte bara tipsa om filmen "Save the last dance".
Den är verkligen super bra! Speciellt med rätt umgänge,
+ + + + av fem möjliga.

Babbel som ingen bryr sig om

Det var några dagar sen va?
Jo.. Men jag har inte gjort nått speciellt, varit med vänner, varit på två hockey matcher, stan, donken, m.m bara allmänt tagit det lungt och försökt göra nått av lovet. Imorgon börjar skolan igen!! Jag längtar till att träffa alla igen men inte tillbaka till allt detta pluggande som det möjligtvis är för er andra också?
Sista lovdagen idag och jag har ingen aning om vad jag ska göra? Låter inte vidare bra.. men nått kul förhoppningsvis!




BLÄHHHHHHHHH
Bara en massa struntprat. Men vi hörs!


Dag 03- Min favorit bok/böcker

Jag är en sucker för Harry Potter.. Filmer, böcker, allt som har att göra med det. Så jag måste säga att min favorit bok/böcker är hela högen av alla HP böckerna.




Resultatet av en tråkig bildfärd till IKEA igår...



Dag 02- En blogg jag läser varje dag


Jag följer Kenzas blogg varje dag.. En liten tönt kanske? Men hon skriver ganska avslappnat, mycket bilder och fina kläder/skor fast ibland är det ganska ointressant? Haha, whatever. Hon är nog svergies snyggaste kvinna iaf, enligt mig ;)


Stan

Idag har jag typ inte gjort nånting? Dagen har gått jättefort men har iaf hunnit på stan med Amanda och Ida en sväng, väldigt trevligt! Vid fem var jag hemma och sen dess har jag inte hunnit med så mycket, funderar på om jag bara ska stanna inne idag eftersom det är så otroligt kallt ute eller om jag ändå tar mig ut.. Det återstår och se, puss♥


Döläckert!


Stolthet och fördom

Såg nyss på Stolthet och fördom, åh.. Ni som inte har sett den borde se den, fast det är om ni gillar lite såhär "gammeldagsa filmer" och kärleksfilmer vilket jag gör..




Absoulut inte dom bästa bilderna, men lite bilder är alltid roligare

Dag 01- Presentation av mig själv

Jag heter Lovisa och kallas för Lollo, fast det tror jag ni flesta redan vet? Bor i en liten hål här uppe i norr även känt som Luleå. Jag skulle beskriva mig själv som blyg, men sen när man lär "känna mig" så blir jag nog en helt annan människa.. Vad jag har fått höra iaf: glad, trevligt, sprallig osv. Ehm, jag älskar mina vänner och familj jättemkt och annars om dagarna när jag inte går i skola så umgås jag med mina vänner, tar en filmkväll eller tjejkväll, går på stan, tränar då och då osv. Jag är 16 år och går första året på samhällspogramet och siktar på att bli ... advokat/reseguide/läkare/rik , jag har inte den blekaste om vad jag vill göra med mitt liv och vad jag vill jobba med men det kommer nog så småning om.. I värsta fall blir det att jag slutar upp med och sälja varmkorv ute på gatan resten av mitt liv med en söt liten hund på sidan om.

Lite kortfattat


40 dagar

Faller för grupptrycket och prövar mig på listan!

Dag 01- Presentation av mig själv
Dag 02- En blogg jag läser varje dag
Dag 03- Min favorit bok/böcker
Dag 04- En nytagen bild
Dag 05- Fyra bilder som gör mig glad
Dag 06- Min favorit plats
Dag 07- Två utomlands bilder
Dag 08- En person som betyder mycket för mig
Dag 09- Fem webbsidor som jag är inne ofta på
Dag 10- tio sanningar om mig
Dag 11- Någon jag saknar
Dag 12- Två dagar jag längtar efter
Dag 13- Fem bilder från ett minne 2010
Dag 14- Två saker jag inte skulle klara mig utan
Dag 15- En bild från när jag var liten
Dag 16- Min favorit film när jag var liten
Dag 17- Tio saker jag gillar att göra
Dag 18- Mina favorit dagar på året
Dag 19- Min favorit låt
Dag 20- Vad jag vill bli när jag blir stor
Dag 21- Mina syskon
Dag 22- En sak jag önskar att jag får uppleva igen
Dag 23- En sak jag gör varje dag
Dag 24- Två favorit smycken
Dag 25- En bild som gör mig arg/ledsen
Dag 26- En bild jag tagit som betyder någonting
Dag 27- En bild som är över 1 år gammal
Dag 28- En bild som är tagen i staden där jag bor
Dag 29- En bild som inte är tagen i staden där jag bor
Dag 30- En film jag kan se hur många gånger som helst utan att tröttna
Dag 31- Tre filmer jag sett och gillat
Dag 32- Tre saker som finns i mitt rum
Dag 33- En sång som får mig att må bra
Dag 34- En bild på mig och en kompis som badar
Dag 35- två saker som händer mig ofta
Dag 36- En före och efter bild när jag fixar mitt hår
Dag 37- Något jag vill göra just denna sekund
Dag 38- Någonting jag saknar väldigt mycket
Dag 39- Tre saker jag ska göra innan detta år är slut
Dag 40- Någon/några som betyder mycket för mig

Nyår


Tog bara en bild igår.. Haha, men nu är det iaf 2011! Känns sjukt, och gårkvällen vet jag inte riktigt vad jag ska säga om?
Lyckad? Spårad? Spya? Stulen mobil? Fylla? Fest? Inte lyckad alls? Glada människor? Fina fyrverkerier? Fina människor? Nyårs puss? Mat?

Jag ska försöka göra 2011 till ett super år,
precis som alla andra säkert säger..

RSS 2.0