Hårproblem?

TVÄTTA RÄTT:
1. Borsta alltid igenom håret innan du tvättar det eftersom det är sprödare och lättare går av när det är blött.
2. Tvätta håret i ljummet vatten som öppnar upp stråets fibrer och gör att schampot kan verka bättre.

KOMBOHÅR:
1. Har du fet hårbitteb samtidigt som längderna känns torra? Undvik schampo med för fett hår och satsa på ett för normalt hår.
2. Tvätta hårbotten, men låt längderna enbart sköljas igenom med schampot och avsluta med balsam på topparna.
11. Skölj alltid håret med kallt vatten som "läser in" fukten och även stoppar din hårbotten från att produsera mycket fett.

PROBLEM MED MJÄL:
1. Tvätta håret rent först en gång med mjällschampo och sedan en gång till, och lät då schampot verka i hårbotten under några minuter.
2. Byt schampo då och då för att inte riskera att mjällsvampen blir resistent.
3. Blanda två teskedar vinäger med sex matskedar vatten och massera in i hårbotten innan läggdags. Låt verka under natten och gör om procedruen på morgonen.

VOLYM PÅ MINUTEN:
1. Sätt upp håret i en lös, slarvig knut mitt upp på huvudet när det är fuktigt och föna det sedan tort från botten. Maxeffekt på minitid!


Vet inte om nått av dom här tipsen stämmer dock, men tog det från en tidning så antar att det gör det! Om någon av er som läser min blogg har problem(om man nu ska kalla det problem) testa!
Och ja.. Detta är ett förprogramerat inlägg eftersom jag just nu(tror jag iaf) sitter och äter en riktigt god lunch =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0